Baggrund

søndag den 4. november 2012

Outlet messe og Joha lagersalg

I går var jeg på tur med en veninde til både outlet messe og lagersalg i Herning. Det er altså første gang jeg har været væk fra Luka i så mange timer (6,5), så var lidt spændt på, om jeg ville kunne nyde det - men dét ku jeg!

Vi havde planlagt at tage afsted så vi ville være oppe til outlet messen når den åbnede kl 10. Som forventet var vi ikke de eneste med den tanke! Hundredevis af shoppelystne kvinder og mænd stod i lange køer for at købe billet. Gudskelov var det nogle vakse folk de havde smidt bag skrankerne, for indenfor et kvarter havde vi billet og var på vej ind.

Messen var delt op i forskellige de haller og kategorierne var sport, mode, kids og bolig. Vi nøjes med at tjekke de sidste tre ud ;)

Børneområdet var ikke så stort som jeg havde forventet, og ej heller så billigt! Nogle få steder var der rigtig fine tilbud, men ellers var det gerne maks 40% - og dér havde jeg nu som minimum regnet med halv pris! Med det sagt, ville jeg nok have købt noget alligevel, hvis der var noget tøj jeg faldt for til Luks. Men som altid var drengetøjsudvalget ret begrænset (why is that??!), så det blev faktisk kun til enkelt Sebra plakat med jungledyr. Min veninde Monica fandt dog en hel del lækre og billige ting til hendes to tvillingepiger, så det var super!

Vi måtte ud i bilen og læsse af en enkelt gang for så igen at gå ombord i messen, så det var nu bestemt ikke fordi vi gik tomhændede hjem! Jeg endte med at købe 5 puder fra Ferm Living - og jeg kunne have købt hele standen!! SÅ lækre ting de havde med - en fornøjelse! Derudover fik jeg købt et tubehalstørklæde til mig selv og en vinterhue. Så ganske sparsomt kom jeg alt i alt kun af med 480.- på outlet messen. (Hvem sagde seje-afholdne-Nina?!!)

Nå, men efter at have spist en crappy frokost til messen (se billede), satte vi gps'en med kurs mod Joha lagersalg i Sunds. Vi ankom der omkring kl 14, og kunne ret hurtigt konstatere, at området var ret så menneskeforladt, så vi gik lettere hvileløse rundt. Pludselig råbte en damestemme bag os, om vi var på vej til lagersalget - og det måtte vi jo svare ja til. Hun råbte så tilbage, at vi lige skulle vente 2 sekunder, for så kom de og lukkede op. Huh?!

Damen kom ud til os og fortalte, at lagersalget altså lukkede kl 13, men at de da nok lige skulle åbne det for os! :O Min veninde og jeg blev helt flove og en anelse betuttede, men damen var flink og rar og ville ikke høre tale om, at vi skulle undskylde vores sene ankomst. En herre kom og låste op til hallen, slog alarmen fra og tændte lyset, og så kunne vi ellers bare gå ind og shoppe. Øhh A-OKAY :D ... Jeg tror, vi begge følte os en lille smule forpligtet til at handle der, når nu de åbnede specielt for os. Men det var heldigvis ikke noget problem ;) Det var rigtigt billigt, og Joha har rigtig lækre uldvarer, så det var primært dét vi gik efter.

Jeg fik købt 3 uldbodyer (undertøj), en uldnatdragt, en almindelig natdragt, et par uldbukser til brug i Voksien når det bliver koldt, 3 überlækre Jaquardvævede jumpsuits, 4 huer og 1 par vanter. Den ene hue købte jeg for en af pigerne i min online mødregruppe. Hun bor i København, så det var jo smart at jeg lige kunne være hendes arme til Joha, og så kan hun være mine til eksempelvis Molo lagersalg i KBH - og så er vi alle glade :)

Til Joha lagersalget kom jeg i alt af med 650, så jeg har virkelig sparet nogle penge. Dejligt!

Efter nogle hårde shoppetimer, satte vi atter kursen mod Horsens. Hjemme havde farmand og Luka haft en en skøn dag sammen. De havde leget, grint, spist og hygget - og jeg ved ærlig talt ikke hvem af de to, der var mest trætte da dagen var omme! ;)

Nedenfor ser i både billeder af mine fangster og stemningsbilleder fra dagen :)

Dejlig dag, som jeg satser på vi gentager til foråret igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...