Baggrund

tirsdag den 19. marts 2013

Udbytte fra HAY lagersalg

HAY lagersalg. Ja tak, må jeg ha lov at være her? Nej faktisk ikke. Er du vimmer i bøtten der var mange mennesker! Et kaos uden lige. Fedt! Og vi kom endda som nogle af de første, hvilket altså i denne verden tæller blandt de første 600 i kø.

Oh hvor jeg dog drømmer om at komme til at arbejde i så spændende en virksomhed. Suk :)

Anyway...

Min søster, min "cyber"veninde (hæ) og jeg ankom kl 15 - to timer før lagersalget åbnede dørene. Vi havde læst, at de første 350 kunder kunne stå indendørs i kø, så det var naturligvis målet, især nu, hvor min veninde kom hele vejen fra Aalborg. Jeg skal lige skynde mig at smide en kommentar om, at hende min veninde er en jeg har lært at kende gennem min online mødregruppe, så vi har jo rent faktisk aldrig mødtes - vi har dog samme smag for at gøre gode kup ;-)

Anyway. Vi ankom altså kl 15 og blev lukket ind i en kæmpe lagerhal. Der stod en milliard i kø, pænt linet op i rækker med bånd omkring - lidt ligesom når man venter på forlystelserne i Tivoli. Og det var da heller ikke helt forkert. Måske var spændingen og gejsten endda større her?!
Kort tid efter vi kom gik en kvinde rundt og delte numre ud sammen med prislister. Vi fik numrene lige over 800, og de var startet på 500, med to af hver nummer. Altså var der 600 foran os. Shit.

Folk havde ligesom os forberedt sig på den bidende kulde udenfor, hvis nu man ikke var hurtig nok til at nå indendørskøen. Ja faktisk var der flere der mere eller mindre havde stillet an med et Sønderjysk kaffebord. Men hvem har også sagt at lagersalg skal være kedsommeligt. Rundt omkring stor der også klapstole og humøret var generelt højt inde i hallen og ligeså var akustikken. Hold nu op en larm. Men en glad og forventningsfuld larm. Lidt hyggeligt.

Da vi havde stået i kø en times tid og klokken havde passeret 16, var der en eller anden det slog klik for - og det spredte en dominoeffekt igennem hele hallen. Pludselig begyndte alle at LØBE op mod døren ind til lagersalget. Alle afspæringer blev torpederet og det samme gjorde folks stole, tæpper og tasker. Faktisk var der flere der i vild panik/gejst (?) bare rejste sig og løb fra alt hvad de ejede! Mest af alt mindede seancen om den her velkendte "vi vælter hegnet på Roskilde" - det her kom bare bag på alle.
Min veninde, søster og jeg stod jo bare op, så vi var klar på at løbe og vi syntes det var kongesjovt. Knap så sjovt var det dog at ende i den her sammenmaste klump som vi lynhurtigt gjorde, men sådan var det jo.

Efter lettere panik og råberi fra de ansatte imellem blev der lavet et system, hvor de ville råbe numrene op enkeltvis og således lukke folk ind i rækkefølge. De begyndte allerede 16.15 at lukke folk ind, og vi kom ind en god time efter.
Selvom vi var blandt de "første" var der virkelig meget der var rippet da vi kom ind. Overalt havde folk samlet sig i små og store forts, hvor de vågede over deres indsamlede varer med griske, flakkede blikke. Flere steder stod der 5 DLM borde og lå 8 sengetæpper. Så tror da fanden vi andre ikke kunne finde noget.

Vi var dog tålmodige og gik rundt og kastede os over det der var. Derudover holdte vi øje med de der begyndte at frasortere, og således endte vi med nogle ganske gode varer i sidste ende.

Jeg er målløs over de mange lagersalgs hajer der var tilstede. Flere tog ting de ikke ville have, blot for at gå rundt og bytte sig til de ting de ikke havde fået i første omgang. Skørt! Jeg synes sgu det var ret tarveligt og umoralsk, men ret skal
være ret, så endte vi også selv med bare at samle ting, for det var jo åbenlyst spillets regler.

Det var en oplevelse uden lige at være med til det lagersalg. Vi var der i over 5 timer i alt, og vi kamphyggede os. Fandt gode ting, gik på rov og grinede over folks væremåder. Eksempelvis så vi en kvinde der sad i en stol. Da der så kom en mand og spurgte om hun skulle købe den sagde hun "næ, men nu sidder jeg her. Du må få den når jeg er færdig!". Ahahaha. Jeg er flad over hendes kyniske svar. Til gengæld tacklede manden det ret cool, for han styrtede med det samme ud og kom tilbage med en anden og blødere stol, som han så spurgte om ikke de kunne bytte. Og det kunne de. Fred i verden!

Jeg selv endte som sagt med en ganske udemærket fangst. Det var bestemt ikke det hele jeg gik efter, men sådan er det vel altid ;-)
Jeg fik købt mig en Hee loungestol, en taburet, 2 sæt sengetøj, 2 display me bokse, en on the wall ramme, 2 dot puder, og en pakke med kasser. Og hvad kom jeg af med? 2220kr. Bum.

- SÅ er det fisme noget værd at tage til lagersalg. Især når det var sådan en fest, for det var det sgu. Og jeg følte også jeg havde tømmermænd i morges, hvilket dog nok stammer fra manglende mad og drikke gennem de mange timer.

Her kan i se hvad jeg fik købt, og derudover jeg har et par stemningsbilleder.

Nu vil jeg smutte over til sidste del af lagersalget i dag og se om jeg glippede noget i går!

Ses folkens! ;-)


































5 kommentarer:

  1. Nina, du kan godt gemme dette indlæg væk!!! Øv, hvor er jeg jaloux :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var rart at os jyder for en gangs skyld kunne nyde godt af at lækkert lagersalg ;-)

      Slet
  2. Siger præcis det samme som ovenstående. FØJ, hvor er jaloux!!

    Christina & Victor
    Vildbassen.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh sådan ville jeg jo i virkeligheden også have haft det hvis jeg stod på den anden side. Det er altid årets højdepunkt i min kalender ;-)

      Slet
  3. Hvor afholdes Hay lagersalg og hvornår?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...