Baggrund

mandag den 7. maj 2012

Prikken over i'et

Indrømmet. Jeg kan bruge timer på at søge på nettet efter små sjove, finurlige, unikke, smarte og specielle ting til hjemmet. Ting, der får mig til at standse op og betragte dem en ekstra gang. Fra tid til anden bliver nettet fluekneppet, og jeg ender gerne med at tilføje en ting eller to på min "must have" liste. En liste, hvor der ofte ikke er langt fra tanke til handling, simpelthen fordi jeg kan blive så opslugt af en idé eller en ting, at jeg ikke kan finde ro, førend jeg har fulgt den til livs.

Min kæreste synes jeg er skør på det punkt, og det kan jeg desværre nok ikke betænke ham i. Dog må han ikke synes jeg er helt umulig, eftersom han (næsten) altid hopper med på mine ideer! - Og ja, tanken har strejfet mig om det er "du får ret og jeg får fred"-melodien han spiller, men ak, i så fald har han jo ret!! :)

Efter vi er flyttet i hus sidste år og dermed har fået 100m2 mere at fylde ud, har jeg været i slaraffenland. For at få syn for sagen har jeg været en tur rundt i huset og tage billeder af mine yndlingselementer - de elementer der for mig sætter prikken over i'et i mit hjem!

En af mine første ideer kom sig af, at jeg altid har irriteret mig over ikke at kunne huske, hvilken dør der fører til toilettet, når jeg har været på besøg hos venner og bekendte. Denne irritation skulle aflives herhjemme og hvad er mere sigende end et par bogstaver, såsom.. lad os sige W og C?








Bogstaverne som jeg købte i en af mine yndlingsbutikker i Århus pryder derfor nu vores toiletdør.... Og efterfølgende også døren ind til sønnens værelse, da de klassiske børne-bogstaver ikke huer mig :)










Fra badeværelse til køkken, så er en af mine yndlingsting her mine kaktusser. Kæresten ville rigtig gerne have kaktusser da vi flyttede, og det fik han hæ!
Fordele:
1) De er meget flottere grønne end de rigtige
2) de stikker ikke

.... Jeg er på!



Et projekt der krævede lidt overtalelse af kæresten, var knagerne til gangen, som også hører til blandt de nyere ting. Dem jeg brat forelskede mig i synes han var fjollede - og JA, gu fanden er de fjollede, men det er jo det fantastiske ved dem! Behøver jeg sige, at han ikke fortrød tilsidst at have givet samtykke til dem? :D




Knagerne tager som i kan se form som dartpile - men  er altså rigtige knager. Når de så tilmed sættes op lidt tilfældigt og skævt, synes jeg jo at de gør deres arbejde til fulde! Desuden er de kilde til megen morskab når der kommer nye mennesker i huset, som stiller sig undrende op og kigger på dem, førend de efter anvisning hænger jakkerne op hehe.

Som overstående nok giver et klart billede af mig, er jeg vild med elementer der får mig til at trække på smilebåndet. Af samme grund kunne jeg ikke stå for denne kuglepen, der i dagens anledning har fået plads i en termokop.



Jeg hylder dansk design når det er bedst - både gammelt og nyt. Af gamle favoritter har jeg en forkærlighed for Verner Panton, og blandt de nye synes jeg HAY er en stærk spiller på både den danske og den internationale scene. Ikoner og møbler fra disse er derfor at se rundt omkring i vores hjem, som eksempelvis her på væggen, hvor Kay Bojesens abe også i øjeblikket har fundet sig tilrette.

























For at blive i stilen skal i også lige se sættekassen, som jeg forelskede mig i ved første blik. Den minder mig nemlig om min barndom, hvor jeg havde en i træ, som jeg fyldte med figurer fra Kinder æg :) Derfor skulle min søn også have en, dog i en kæk akryl-udgave, der er perfekt til hans lille værelse, hvor tingene hverken fysisk eller visuelt må fylde for meget.



Da vi flyttede ind i huset, fik vi en indflyttergaven af svigerfamilien - en hjemmelavet en af slagsen, og jeg elsker både den og dens indhold. Det er en kurv lavet af gamle cykelslanger, hvilket giver den et rigtig råt look. Kigger man ned i den, er den fyldt med hjemmelavede filt-hjemmesko, som simpelthen er noget af det bedste for en som mig der er født med kolde fødder! Og så er det jo alletiders at kunne tilbyde sine gæster et par, når de er på besøg, så der rigtig er grobund for hjemlig hygge :)




På vores førstesal har jeg i gave fået hvad jeg vil kalde for et moderne banegårdsur af min kæreste. Jeg havde selv kigget på det længe, og en dag havde han fisme købt det til mig! Idéen med et ur på både forside og bagside er jo genial, og så kan jeg kun juble over den lækre minimalistiske stil.



Som det sidste vil jeg vise nogle af vores mange "vagt-dyr". Herhjemme finder man dyr rundt bag alle dørene, fungerende som dørstoppere - for hvorfor skal en dørstopper bare være en kedelig rund metal-genstand, når de kan udforme sig som hunde, flodheste, ugler og være lavet af cowboystof, læder eller andet lækkert?



1 kommentar:

  1. Hej
    Hvor har du købt det fine ur med ur på både forside og bagside?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...