Baggrund

tirsdag den 22. maj 2012

Gøjl til dåben

Som det nok ret tydeligt kommer til udtryk florerer der kun én ting i hovedet på mig disse dage - DÅBEN! Sad og fulgte med den kongelige dåb forleden (i hvert fald det af den der ikke blev buuh'et væk af kæresten), og begyndte rigtig at glæde mig. Selvom jeg ikke ønsker det skal være nogen decideret festdag, som det tydeligvis er i kongehuset, er det alligevel en dag med en stor betydning. Det er jo min søns første store begivenhed, og jeg vil gerne kunne give ham en dejlig dag! .. Bevares, jeg ved godt at han ikke engang kan huske hvad han lavede for en time siden, men engang om nogle år vil jeg gerne kunne fremvise nogle fine billeder fra en mindeværdig dag :)

Til ingens store overraskelse, har jeg taget mig selv i at begive mig ud i alverdens projekter i forbindelse med Luka's dåb. Først kom dåbskagen, som jeg jo tidligere har flashet pynten til, og nu kom turen så til bordpynten.
Ligesom ideen med en fondant-dåbskage, har jeg hentet ideer og inspiration i min dejlige "online mødregruppe"! (Jep, 140 kvinder fra hele landet der har fulgt hinanden i TYKT og tyndt i graviditeten og tiden efter - der pludres :D Herligt!) ... Anyway, her fik jeg i hvert fald inspiration til mit bordpynt, som jeg så gik videre med på nettet.

Her skal i se hvad jeg fik bestilt og fikset så det kan pynte på bordene (og senere i min mund :P )




Hos Bolcheriet i Løkken bestilte jeg to poser med bolcher med "Dåb 2012" og 15 små celofanposer. Herefter har jeg været i gemmerne og finde forskellige rester af lyseblåt bånd, der passer til resten. Så nu har jeg ellers været igang med at fylde de mange poser op og binde bånd rundt om dem. Jeg synes selv de er blevet rigtig fine, og er generelt en stor fan af spiseligt pynt ;)

Det andet projekt har jeg endnu ikke helt besluttet mig for hvordan skal bruges. Til gengæld fik jeg min debut med en sprøjtepose, og fik lært på den hårde måde, at man IKKE skal fylde sådan en helt op ... =)


KYSKAGER! Mmmh :) .. Dem måtte jeg prøve at lave, og især nu hvor vi havde investeret i den blå pastafarve til fondanten. Jeg vil sige, at jeg i den forbindelse priser mig lykkelig for min Kitchen Aid - for så var det muligt at lave mens jeg mere eller mindre havde en dreng på armen :D .. Og kunne knægten grine, havde han ligget på jorden og rullet rundt af det, for hans mor var fuldstændig blå over det hele og kunne slet ikke tæmme al den kyskagemasse. Iøvrigt var der kyskager til noget der minder om 6 plader (!!) så jeg fik min sag for!

Meeeen de blev super lækre... eller i hvert fald halvdelen af dem - dem, som ikke brændte på ;) Og derfor vil jeg lige slutte denne lækre sommeraften af med et billede, der sætter godt gang i spytproduktionen hos undertegnede



God sommeraften!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...