Baggrund

fredag den 29. marts 2013

Lækkert børnepåskepynt - DIY

Jeg ved godt at Luka kun er godt er år og derfor ikke kan en fandens masse ting selv. I hvert fald ikke når det kommer til kreative ting såsom at tegne, klippe og klistre. Jeg har dog alligevel været fast besluttet på, at der i år skulle kreeres noget påskepynt med hans navn på. Som i noget han har lavet altså.
Efter en hurtig udelukkelse af at puste og male æg (tålmodighed kan være på et meget lille sted hos fyren), gik jeg i gang med at tænke mig om og se efter, hvad jeg havde liggende i skabe og skuffer af materiale.

Jeg fandt noget pap, designerpapir, mursnor og børnemaling og besluttede, at vi skulle lave nogle fine æg til at hænge op.
Ideen var egentlig meget simpel; jeg skulle klippe æg af pap og så skulle den ene side af ægget beklædes med designerpapir og den anden siden beklædes med maleri af Luka. Grundet den føromtalte tålmodighed hos vores lille fyr, lod vi ham male på 2 hele stykker papir i stedet for at stikke ham 20 papæg. På den måde kunne moren efterfølgende i ro og mag klippe værkerne ud så de passede med æggene og kunne limes på.

Da vi havde beklædt alle æggene i henholdsvis forskellig designpapir og Luka's malerier, lavede vi hul i papæggene og klippede et stykke mursnor, som vi bandt i.

Vupti, og så var der lækker påskepynt som både mor og barn nyder at kigge på.

Vi beholdt selv nogle stykker, men resten blev (og bliver) givet i påskegave til familie. Luka's navn blev selvfølgelig skrevet på, for det var jo ham der er kunstneren :-)

God påske derude!

Nedenfor ser i processen, so to speak!























Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...