Baggrund

tirsdag den 2. april 2013

Kærestetur i Århus

I morgen starter virkeligheden for undertegnede. Jeg starter nemlig i virksomhedspraktik - en ting der gerne skulle forøge mit CV og dermed mine jobchancer som nyuddannet.
Af samme grund skulle sidste "fridag" nydes i dag, især når nu hvor min kæreste også havde fri. Derfor en kærestetur til Århus!

Vi kørte mod Århus allerede da vi havde afleveret Luka i dagpleje. Som i ved, har der været et helt fantastisk vejr idag. Næsten helt forårsagtigt, hvis man dog så
bort fra minusgraderne på termometeret. I hvert fald i morges.

I Århus havde jeg lavet en aftale med en keramiker jeg for nylig har fået øjnene op for: Lærke Langballe. Jeg er helt vild med hendes lækre stager, vaser og fade (et indlæg om hende vil følge en af de næste dage - så hold øje med bloggen!) .. I dag skulle "samlingen" begyndes med en af hendes såkaldte "dellevaser". Jeg havde fået hende til at lægge en mintgrøn en af slagsen til side, så den skulle hentes og betales.
Eftersom vi var i god tid til vores aftale, tulrede vi rundt i Latinerkvarteret med en cappuccino to-go. Mmh. Sigfreds Kaffe forstår altså at gøre noget ved bønnerne. At de udover også laver tryllerier med mælkeskummet trækker bestemt ikke ned på værdien af sådan en kop mokka - heller ikke selvom der kommer låg på efterfølgende ;-)

Med kaffe i maven og en dellevase i tasken, drog vi efterfølgende hen mod ARoS, hvor vi ville opleve "regnbuen" og se udstillingen med "Årets pressefoto". Begge dele var virkelig imponerende! Det var et fantastisk vejr at betragte Århus i, og vi kunne hurtigt have brugt længere tid deroppe. Dog brummede maverne efter et par timer, og vi slentrede derfor ned langs åen til cafeerne. På Ziggy fandt vi et bord udenfor i solen, og årets første tan blev derfor scoret, haha! Det samme gjorde en lækker (og gigantisk) omgang nachos, mmh.

Da vi havde nydt tiden på cafeen ved åen var der lige et par små butikker der skulle rundes inden turen atter gik sydpå. Blandt andet min favoriteshop Decorate skulle nøje gennemgåes! Som sædvanlig kunne jeg have brugt tusinder af kroner derinde, men holdt mig til et par fantastisk lækre bordskånere fra OYOY, jeg ikke kunne gå fra. Den ene var iøvrigt neon - overrasket?

Turen hjem foregik med den der skønne ahhhh-følelse, med solskin gennem ruderne og med musik i radioen. Vi rigtig klar til at hente vores lille pus i dagpleje, som vi havde savnet hele dagen. Men en kærestedag er nu altså skøn engang imellem, og især når man er blevet til tre.

På vejen hen mod dagplejen blev der gjort et hurtigt lille stop nede i byen, hvor moren lige løb ind i en butik, og nu er en fantastisk buksedragt fra Moss Copenhagen rigere. Ja impulskøb kan vi li!

Vidunderlig dag ❤️

































4 kommentarer:

  1. Ej, det ser da bare for skønt ud !
    Jeg havde Victor med inde og se Årets Pressefoto - synes det er en fed udstilling, som virkelig kan anbefales. Og den der buksedragt..flasher du den ikke på ? Jeg er på jagt efter en god lækker buksedragt, men synes godt nok det er svært, når man er 1.60 "kort" og har lidt hofte. HM!

    Christina & Victor
    Vildbassen.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er meget enig, det er noget man burde tage ind og se hvert år. Det har vi i hvert fald aftalt herhjemme :)
      Jeg skal nok lige flashe buksedragten i weekenden, men kan allerede nu love dig for at den vil passe dig super - især når du har former (det har jeg ikke, piiv!)

      Slet
  2. Ej, Nina. Du kan simpelthen ikke være det bekendt...fy, skamme dig. Nu kom jeg til at kigge på hende Lærke Langballes keramik...Og jeg MÅ bare eje sådan et fad med dyr på...

    Christina & Victor
    Vildbassen.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh I know. De er fantastiske de fade, virkelig! Du må vise frem når du får købt et :) ... Ps, forbereder indlæg med Langballe nu, så du må hellere læse med ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...