Baggrund

tirsdag den 6. november 2012

Krea: Gammel væg - ny væg!

Jeg blev bidt af en gal i går. Ud af ingenting fik jeg lyst til at der skulle ske noget indretningsmæssigt - det gør jeg sommetider, og så kan jeg ikke tænke på andet! Denne gang gik det udover væggen ved vores spisebord ;)

Siden vi flyttede ind i vores hus for halvandet år siden, har væggen stået som I ser nedenunder på "før-billedet". Vi lagde dengang vægt på, at der skulle være ro på væggen, og dermed ikke for mange forstyrrende elementer. Derfor kun ét billede og tre akrylbokse.

Well... Man har et standpunkt til man tar et nyt! Derfor havde jeg inde i mit hoved afsat et område på væggen, hvor der bare skulle ske noget! Jeg fjernede billedet og to bokse, og så var der næsten en bar væg foran mig ;)

Jeg kom i tanke om et Poul Pava billede vi havde i gemmerne, så det fandt jeg frem. Desuden tog jeg nogle rammer med billeder af Luka vi havde fra et par ture ved fotografen. Herudover nuppede jeg er billede med aftryk af Luka's fod på hans værelse.

- Og så gik jeg ellers igang med at sætte op, og sætte i bokse.

Da jeg havde fået det hele op synes jeg stadig der manglede noget på væggen. Jeg fik så den idé, at Luka kunne være behjælpelig og fandt derfor vandfarver og papir frem. Behøver jeg sige, at det var rigtig sjovt? :)
Luka fingermalede på et A4 papir, som jeg bagefter klippede til i nogle lidt mere spændende størrelser. Jeg synes virkelig det blev fedt og er sikker på der er en lille da Vinci gemt i ham ;)

Da billederne skulle op kom jeg i tanke om noget farvet/ternet tape jeg havde liggende. Det satte jeg dem op med, for det ser så dejlig råt ud (i ordets mange betydninger!).

Sidst, men ikke mindst, klippede jeg to længere stykker tape i to længder, som jeg satte op over hinanden. Hvorfor, tænker I måske, men der er jeg altså tilhænger af saying'en; "If it disturbs you it's art" .... Og så kan i jo selv tage stilling til det!

Resultatet blev lige som jeg havde forestillet mig, og tog ikke andet end et par timer ialt, med en legende søn omkring mig, vel og mærket :) Heldigvis var manden også vild med det, da han så det efter arbejde - ham havde jeg jo ligesom ikke fået inddraget i min pludselige indskydelse ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...