Baggrund

onsdag den 14. november 2012

9 måneders update på Luka

I dag bliver Luka 9 måneder. Han bliver simpelthen stor, den lille fis! Nu har han levet lige så lang tid som jeg bar ham inde i min mave - det er slet ikke til at forstå! Jeg synes jo han har været her altid, men omvendt så synes jeg jo også at jeg fødte ham i går! Åh ha altså :)

Der er fart over feltet hos den lille mand og han tumler konstant rundt på sine bObles dyr, hvis han dog ikke er i færd med at pille jord ud fra potteplanterne eller tømme kattenes vandskåle. En lille lømmel er hvad han er, og det går bare rigtig stærkt med hans udvikling nu!

Vanen tro følger der herunder en liste over, hvad Luka kan nu i forhold til tidligere. Luka kan:

- Stille sig i kravlestilling (han kan dog ikke bevæge sig sådan, men møver stadig kun)
- Rejse sig op af lave ting som tv-bord, bObles elefant o.lign.
- Sige "dadadadada"
- Sidde selv (falder dog en gang imellem bagover)
- Tage nogle skridt sidelæns når han rejser sig op af noget
- Forstå små ting, som eksempelvis når vi spørger om han vil have vand
- Lave "high five" (han skal lige fange fidusen, men så rækker han hånden op efter min når jeg siger high five!)
- Spise stort set det vi spiser til aftensmad (derudover rugbrødshapsere til middag og havregrød til morgen plus eftermiddagsfrugt/snack/kiks)
- Forsøger at slippe med hænderne når han står op, hvilket resulterer i, at han altså vælter! (Ingen buler endnu da).

Forleden kiggede desuden endnu tand frem i Luka's mund. Så nu har han altså 6 tænder (2 forneden og 4 foroven).

Den lille skid altså. Om jeg begriber, hvordan det er muligt at elske et andet menneske så højt, som vi elsker Luka <3 .... Der er altså noget om det når man siger, at man ikke forstår kærlighed før man får børn!

Luka 9 måneder, Juhuu :)

2 kommentarer:

  1. Stort tillykke med de 9 måneder! Hvor er han bare skøn :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg er også helt forgabt i ham :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...