Baggrund

lørdag den 15. september 2012

Styling af kæresten - basis t-shirts i 8 forskellige looks

De der kender mig ved, at jeg har stor interesse i at style folk. Måske er det grunden til, at jeg i tidernes morgen valgte at gå i lære i en tøjbutik? Her kunne jeg dag ud og dag ind style folk, og endda få penge for det. At jeg rent interlektuelt overhovedet ikke blev udfordret, og derved kørte død i jobbet, er en helt anden snak ;)

I min barsel har jeg således holdt min styling på hjemmefronten, hvilket har betydet, at både kæreste og søn måtte se sig som ofre for min styling-trang!

Da jeg fandt sammen med min kæreste for 3 år siden, var det ikke just tøj og stil han gik allermest op i. Tror hans undskyldning var noget ala "jamen, jeg har jo arbejdstøj på til hverdag, så jeg behøver ikke at gå op i det". Men dén gik ikke med mig. Han blev lynhurtigt mit projekt, og han har siden da også fået interessen op for sin stil, hvilket også er næsten umuligt andet, når man går op og ned af mig ;)

I dag var vi nede i byen og han købte (med lidt skub fra mig) et par nye basis t-shirts. Simpelt lyder det, og det er det såmen også - men der er ikke grænser, hvad man kan få ud af sådan nogle, når man blot sammensætter dem med diverse tilbehør og cardigans fra sin basisgarderobe.

Nedenfor ser i de to basis t-shirts, som er fra Samsøe, i to af efterårets farver: Bordeaux og karry.


Farverne der er fremme i år, er gerne de lidt mørke efterårsfarver som navy, flaskegrøn, grå og de viste. Et par af farverne har været fremme de seneste par år og så er der kommet et nye til - blandt andet bourdoux, som er rigtig stor i år. Det er iøvrigt de samme farver både på herre- og damesiden.

Det gode ved basis t-shirts er, at man hele tiden kan tilpasse dem årstidens og/eller trendens farver, uden at ruinere sig selv. Ligeledes udgør de fundamentet for en rigtig lækker basisgarderobe, hvilket netop er pointen med indlægget her.

Nedenfor ser i de 8 forskellige "looks", som jeg lokkede kæresten til at hoppe i, med de to basis t-shirts som generelle gengangere.

Sammensætning nr 1: Bedstefar-cardigan over basis t-shirt


En bedstefar-cardigan er, hvis du spørger mig, et musthave i en herregarderobe. Den er simpel og lækker at se på, og vælger man den i en grålig tone, går den til alle farver af basis t-shirts. Ovenfor fornyer den bourdouxrøde basis t-shirt cardiganen, som ellers er et par år gammel.
 
 
Sammensætning nr 2: Accessories til herre 
 
 
Jeg ville lyve, hvis ikke jeg sagde, at det krævede noget overtalelse, at få kæresten med på at gå med accessories. Første skridt var i hvert fald at få ind i hovedet på ham, at der var tale om TILBEHØR og ikke om SMYKKER ;)
Ovenfor ses t-shirten i karry sammen med cognacfarvede accessories i form af et læderarmbånd og en keyhanger. Der er bare ét eller andet ved cognacfarven, der gør den lækker og eksklusiv at se på - både til mænd såvel som til kvinder - og så ser det jo bare alt for lækkert ud, at holde stilen i de varme farver.
 
 
Sammensætning nr 3: Tørklæde og basis t-shirt
 
 
Tørklæder er et hit til både mænd og kvinder! Tilmed er de skønne at have på, og man kan igen fornye sig til ganske få penge i forhold til sæson og farver. Ovenfor giver t-shirten lidt farve til et ellers klassisk look. Den varme karry-farve er blandet med den kolde grå, og for at få lidt liv i looket, er tilsat et mønstret tørklæde, der dog stadig bevæger sig i de kolde, grå farver.
 
 
Sammensætning nr 4: Tørklæde og læderarmbånd
  
   
 
Ovenfor har et tørklæde med flere af efterårets farver banet sig vej ind på halsen, 'tilfældig' bundet og sammen med den bourdouxrøde basis t-shirt. Armbåndet og t-shirten følger lidt samme farveskala, og derfor kan det mangefarvede tørklæde tilsættes for at friske looket lidt op. Det ser rigtig rådt ud, og hiver virkelig tankerne fra den ellers almindelige, "kedelige" basis t-shirt.
 
 
Sammensætning nr 5: Vest over basis t-shirt
 
 
Veste har været fremme til kvinder i de sidste 4-5 år. Den modne mand har i de senere år ligeledes gået med vest, men det er først i år, vi for alvor ser veste til yngre mænd i gadebilledet - og det var da på tide! Det er jo virkelig fedt og kan om noget pifte en basis t-shirt op! 
 
Sammensætning nr 6: Vest med det hele
 

 
I ovenstående look er taget lidt fra alle verdener og mixet både kolde og varme farver - og det fungerer! Den karrygule basis t-shirt inderst, en bourdouxrød cardigan udenpå og en navyblå vest yderst. For at fuldende looket er tilsat læderarmbånd og keyhanger. Det er da opskriften på den lækre, moderne mand ;)
 
 
Sammensætning nr 7: Karrygul og bourdouxrød
 
 
Måske ikke de to farver de fleste ville sammensætte i et look - men prøv at se, hvor lækkert det i virkeligheden ser ud! For ikke at gøre looket trivielt bruges keyhangeren og bæltet i cognacfarven som, ja lad os kalde det bindemiddel, idet cognacfarven vel rammer et sted i midten af de to andre farver.
 
 
Sammensætning nr 8: Varm basis, koldt tilbehør
 
 
Ja, vidste man ikke bedre skulle man synes det burdet være omvendt i titlen. Men jeg taler naturligvis om farver når jeg skriver som jeg gør. Den karrygule, varme t-shirt piftes op af det gråmønstrede, kolde tørklæde og vupti, ser man lækker ud. Så kan man da snakke om at være klar og ude af døren på to minutter! 
 
Det var de 8 looks vi lige hurtigt fik afprøvet, og kæresten er blevet overbevist om, at farverne bliver uundgåelige til efteråret og vinteren (heldigt, at de klæ'r ham ;) ). Jeg vil lige skynde mig at sige, at jeg ikke går ind for at man skal lade sig diktere af moden, men jeg synes blot man skal udnytte den til at lade sig inspirere. Selv er jeg jo lys både i hår og i huden, og skal derfor eksempelvis passe på med den karrygule, da jeg hurtigt kan forsvinde i den hvis ikke jeg bruger den rigtigt. 
 
Moden er en sær og til tider lidt skræmmende "ting" - men jeg kan nu alligevel ikke lade være med at blive fascineret af dens magt til at styre så mange millioner mennesker verden over. Ej heller kan jeg sige mig fri for at den er kilden til megen tanke, afprøvelse og fornøjelse hos undertegnede.
 
God aften mine damer og herrer! 

 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...