Baggrund

fredag den 21. september 2012

Førstehjælpskursus

Jeg har været til førstehjælpskursus i dag for første gang i mit liv. Lidt skræmmende at jeg indtil nu ikke har haft noget kendskab til førstehjælp, for efter min mening burde alle lære dette i større eller mindre grad!

Min baggrund for at være på kursus i dag er en facebookgruppe jeg er blevet medlem af, som hedder "Mødre på barsel i Horsens". De står for en række initiativer i byen, hvor denne var en blandt mange. Af samme grund var der i dagens kursus et naturligt fokus på børn og spædbørns førstehjælp.
Da jeg så begivenheden tilmeldte jeg mig straks. Jeg følte en forpligtelse overfor min søn, især nu, hvor vi så småt begynder at udvide madrepetoiret med lidt grovere mad. Tænk nu hvis han en dag skulle få noget galt i halsen og jeg så bare stod og ikke vidste hvad jeg skulle gøre?! .. Det ved jeg nu!

Det var et rigtig spændende kursus og jeg følte virkelig, at jeg fik noget med i bagagen. Selvfølgelig noget, jeg aldrig håber at skulle gøre brug af. Men det er betryggende at have!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...