Baggrund

onsdag den 5. september 2012

Nybagte boller og barselsbesøg

Hedder det barselsbesøg når ens barn efterhånden nærmer sig de 7 måneder? Uanset hvad, så kalder vi det det - for i dag så min søde veninde prinsen for første gang.

Efter et stressende forår, hvor hendes hverdag blev fyldt ud af kandidatafhandling, har hun nu endelig fået afleveret så det var muligt at ses igen. Dejligt for hende - og for os! :)

Formiddagen gik med at nyde en omgang nybagte, koldthævede boller - mums, og naturligvis kaffe. Kaffedates er nemlig vores speciale, og jeg har savnet det! Snakken gik imens, for vi havde jo rigeligt der skulle opdateres.

Specielt var det at tænke på, at jeg, sidst vi sås, stod med tyk mave og hun kæmpede med det perfekte emne til den altafgørende afhandling. Her 6,5 mdr efter er vi begge på den anden side og kan ånde lettet op på hver vores måde.

Alligevel står vi, som vi snakkede om, lidt med samme dilemma - nemlig, hvad så nu?? Der er jo et liv efter studiet og barslen, et voksenliv! Puha. Skræmmende egentligt.
Min søde veninde er uddannet Cand.mag i arabisk og engelsk, og jeg er uddannet finansøkonom og har en bachelor i erhvervsøkonomi. Fælles er, at vores uddannelser begge peger i hundrede forskellige retninger når det gælder jobmuligheder. En tømrer bliver tømrer og en bager bliver bager - men hvad bliver så vi?

Virkeligheden kalder ikke langt herfra og der skal tages stilling. Overvejelserne skal igang og stillingsopslag skal læses i fagblade og på nettet. Gad vide hvad vi hver især laver om 1, 5 og 10 år?

Det var i virkeligheden rart - og på tide (!!) - at få gang i snakken om job og fremtid. For en kort stund hev det mig ud af min barselsbobbel og gav mig blod på tanden i forhold til at undersøge jobmuligheder nærmere!

Så det har jeg tænkt mig at gøre! ... Over en nybagt bolle og med sønnike på armen..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...