Baggrund

onsdag den 27. februar 2013

Stilhed..

Der har de sidste dage været stilhed på bloggen, og dette vil formentlig fortsætte ugen ud. Jeg har været i tvivl om, hvorvidt jeg skulle oplyse om grunden, men det har jeg valgt at gøre nu. Kort.

Den 11. januar blev min svigerfar pludselig indlagt på sygehuset med blødende mavesår. Det var hårdt nok i sig selv, men det var jo heldigvis ikke fatalt. Det viste sig dog at skulle blive meget værre. Grundet dårligt immunforsvar indtog en grim infektion, stafylokokker, hans krop, og begyndte i allerskrækkeligste forstand at æde hans krop op. Jeg vil ikke gå nærmere i detaljer, blot sige, at det er det mest ubehagelige jeg nogensinde har været vidne til.

Søndag aften, den 24. februar på hans 67,5 års dag, måtte vi tage afsked med ham. Blot 13 dage efter sygdommens begyndelse.

Vi er i dyb sorg og kan stadig ikke forstå, at han skulle tages fra os nu. Det virker så uretfærdigt og meningsløst, for han var ikke noget nær færdig med at leve, og vi var ikke noget nær færdige med at have ham i vores liv.

Tabet er ubærligt og spørgsmålene hober sig op. Alle begynder de med "hvorfor?".

Jeg håber og tror på, at tiden arbejder med os. At den vil hjælpe os til en accept af livets gang, og at den på et tidspunkt vil erstatte sorgen med de gode minder. Lige nu virker det hele dog så håbløst og uhåndgribeligt langt væk.

Emnet er ikke noget der vil komme til at fylde på bloggen fremadrettet. Jeg havde bare brug for at dele.

Som min svigerinde skrev om hendes far, vil vi altid huske ham som en smilende, evig solbrun, stolt farfar (og morfar) som billedet nedenfor fra i sommers viser. Det giver trods alt et lille smil på læben her i den svære tid.

Jeg håber så inderligt at han følger med i vores liv deroppe et sted. Luka kampelskede ham, og det samme gjorde vi!

4 kommentarer:

  1. Ja, der er jo ikke så meget at sige. Jeg er virkelig ked af jeres tab og får helt ondt i maven :(

    SvarSlet
  2. Åh :'( Det er lidt svært at finde de rette ord til eb man faktisk ikke kender, men så alligevel kender lidt fordi man har luret med i jeres hverdag. Det gør mig ondt at Luka så tidligt skulle miste sin farfar. Og det gør mig ondt at i andre også skal undvære ham, alt alt for tidligt. Masser af tanker herfra

    SvarSlet
  3. Min svigerinde har forgæves forsøgt sig med en kommentar, så jeg kopierer den lige ind for hende, da indlægget i allerhøjeste grad er til ære for hendes far:

    Kære Nina, jeg synes, det er fint og rigtigt, at du nævner min fars/Lukas farfars død her på din blog. Jeg forstår det heller ikke...
    Tak for din kæmpe støtte til os ..og mest jo Søren..i denne svære tid.
    Jeg lover dig, at jeg en dag fortæller Luka, hvor stolt og glad hans farfar var over både Luka og jer,
    Kærligst Anne

    SvarSlet
  4. Jeg kondolerer. Det er aldrig sjovt at sige farvel til en person man elsker :(

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...