Baggrund

lørdag den 16. februar 2013

1 års fødselsdag i ord og billeder

Så rundede vi den sidste dag i Luka's fødselsdagstriatlon. Det har været nogle hårde, men meget meget gode dage for ham! Han har været i sit es og elsket at være centrum for verden.

Gaverne er væltet ind (dem vil jeg vise jer en anden dag) og det samme er gæsterne. I dag var vi samlet 15 mand herhjemme bestående af vores nærmeste familie. De var inviteret til kl 15 og som i nok har kunnet fornemme har jeg mere eller mindre stået i køkkenet hele den sidste uge for at forberede dagenes "menuer".

Jeg har lavet 3 fondantlagkager og en chokoladekage overtrukket med fondant. Den ene lagkage indeholdt jordbær"mousse", og de to andre var med Tobleronecreme og limemousse, mmh.
Derudover begav jeg mig ud i at lave Oreo cupcakes med Oreo frosting, hvilket uden tvivl er de lækreste cupcakes jeg nogensinde har smagt. I kan finde opskriften HER.
Som en sidste ting, ja altså udover de klassiske fødselsdagsboller, lavede jeg en frugt"frø" med masser af lækre frugtspyd. Simpelthen for at få et afbræk fra alt det søde og usunde.

Hvis jeg selv skal sige det slap jeg ganske fornuftigt fra det hele. Taget i betragtning, at det altså var første gang jeg prøvede at lave de her ting!
Luka var som håbet vild med Bamse og Kylling figurerne og hev dem af kagen med det samme. Det var ret sødt at han kunne genkende dem! :-)

I dag gik han fra arm til arm og han kunne slet ikke få nok af folk. Det var en fornøjelse at se. Lige nu sover han sødt i sin seng og jeg er sikker på han ligger med et lille smil på læben og drømmer sødt om alle de gode oplevelser han har haft i forbindelse med sin allerførste fødselsdag ❤️

2 kommentarer:

  1. Hvor er du bare dygtig til at bage :) og hvor ser de lækre ud de cupcakes du har lavet, kan man evt. logge opskriften ud af dig? :) og stort tillykke med Luka :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - jeg har det gerne med at begive mig ud på alt for dybt vand, og så er det lidt 50/50 om det bliver succes eller fiasko ;)
      Det kan du tro du kan - jeg har brugt opskriften fra Sarahs kager, som du kan finde her: http://www.sarahskager.dk/oreo-cupcakes/

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...