Baggrund

onsdag den 23. januar 2013

Nyt mærke: Tumble'n Dry

Jeg har fået øjnene op for et nyt, überfedt tøjmærke til drenge - Tumble'n Dry. Det er suuuuper fedt, og endelig viser det sig fra den godt side at være drengemor!

Jeg har længe synes det har været svært at opdrive lækkert og BEHAGELIGT drengetøj. Bevares, man kan da få et utal af fede stive skjorter og smarte stramme chinos, der vil få enhver lille babydreng til at ligne en børnemodel, men aldrig om jeg kunne finde på at iklæde min dreng den slags! Vores små børn skal have plads til at kunne bevæge sig rundt og tumle. I 90% af deres vågne timer tonser de rundt på alle leder og kanter og har derfor behov for tøj der er rart mod kroppen, er åndbart og hvor der er, ja PLADS!

Hvis der er nogle der kan blive harm over at se mødre forvandle deres børn til påklædningsdukker, så er det mig. Jeg mener simpelthen at det er ren og skær egoisme det bunder i. At forældrene har travlt med at barnet skal være en lille voksen at se på, for at opnå så høj cuteness factor/street credit som muligt. Pis mig i øret!

Nej børn skal, som jeg efterhånden har nævnt et par gange, have plads og bevægelsesfrihed. Med dét siger jeg dog ikke, at de ikke må/skal være lækre at se på - for det ene udelukker ikke nødvendigvis det andet. Nu skal i huske at det er en ægte tøjmus der blogger her - fashion is passion!

Nå, men altså.. Her kommer Tumble'n Dry jo så ind i billedet. I hvert fald de to items jeg købte i går. De fedeste sweatpants i blød jersey og en, om muligt, endnu blødere bomulds bluse med "uldent" tryk (giver det mening?). Hver del koster kun 129.95, så det er jo ingenting! Jeg er virkelig begejstret. Udtrykket i kollektionsprøver minder mig lidt om mærket "Super Dry" som i måske kender. Lækker street, og lige min smag. I kan se kollektionen til babydrenge her. (Bemærk især poloen og bodyer med skæg - loove it!!)

Jeg er efterhånden ved at have samlet en rimelig lækker garderobe til fisen i den størrelse han er i nu. En af de kommende dage vil jeg blogge om mine yndlings items til ham - det kunne jo være i kunne blive inspireret.

Indtil da, se så lige de to indkøb fra i går! Yes.

5 kommentarer:

  1. Hvor ser de bare lækre ud :) Ligner sådan nogle man gerne selv ville gå rundt med en hel dag ;)

    Er helt enig i at tøjet skal være behageligt, og der skal være plads til at bevæge sig. Vi er glad for H&Ms basic bukser der er også er sådan nogle jersey bukser. Der er bred elastik og lidt løse i det, så han kan tumle rundt, uden noget der strammer. Og så kan man få 2 for 80 kr.

    Jeg har også købt et par jeans i H&M som er lidt mere tætsiddende end jerseybukserne, men det er absolut ikke dem han skal have på hver dag. De andre børn i vuggestuen er jo ligesom ligeglad med hvordan han ser ud i tøjet :)

    Oliver er pæn i tøjet på den måde at det matcher, og jeg kan godt lide at det er enkelt. Er ikke så meget til stærke farver og masser af mønstre som fx Ej Skke Lej og Småfolk. Men han skal heller ikke være en lille fin mand. Han skal være pæn i tøjet og have mulighed for at bevæge sig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kunne dælme også godt tulre rundt i sådan et sæt dagen lang ;)

      Kender godt H&M's basic og synes det er super! Det er også bare rigtig godt til at fylde op med, fordi det er så billigt, og så er jeg positivt overrasket over kvaliteten.

      Dog vil jeg sige at H&M er en af de slemme syndere når det gælder stift og stramt babytøj. Det ser så smart ud på deres små giner dernede, men når jeg får det i hånden bliver jeg målløs over, at der er nogle der kan finde på at give deres små børn det på! Ikke sagt at det er al tøjet - langt fra, men jeg synes godt nok der er meget!

      Men nu kan det også lyde så hårdt alt det jeg skriver, og sådan er det jo for så vidt også ment. Min grundlæggende pointe er dog, at jeg ville ønske flere forældre stoppede op engang og overvejede hvor behageligt tøjet var, førend de blot købte det baseret på looket.

      Slet
    2. Jeg er helt enig i at meget af H&Ms tøj er stift og absolut ikke er noget min søn skulle have på. De jeans jeg har købt er nogle af de første bløde jeans til babyer jeg har fundet derinde. De andee jeg har set har været så stive, at ikke engang jeg havde lyst til at havedem på - og jeg skal jo ikke en gang tulle rundt på samme måde som min søn. Kiggede faktisk forleden dag på en skjorte i H&M, men den var absolut ikke blød - og så bliver den nok først endnu mere strid at have på, når den har set min vaskemaskine et par gange ;)

      Men jeg elsker H&M når det gælder basic bodyer, basic bukser og nattøj. Ting der også kan klare at komme i tørretumbleren og derved blive blødt igen. Det er jo desværre det færreste af mærketøjet der kan klare det :(

      Og igen, det er babyer og små børn! De skal kunne lege i deres tøj, de skal ikke se voksne eller smarte ud - de andre børn er jo ligeglade. Så looket er jo kun for os forældres skyld :)

      Slet
  2. Jeg vil bare lige pointere at man også kan få bløde skjorter og chinos ;) (ja, følte mig lige lidt ramt, vi bruger nemlig primært chinos til ham). Men er helt vild med sættet du har købt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er der i indlægget lagt stor vægt på adjektiverne "stive" og "stramme"! Meget vigtig faktor :) For vi har bestemt også både skjorter og chinos, men jeg mærker godt nok efter på tøjet før jeg køber det. Er tøjet ikke blødt, kan det være nok så fedt. Det ryger ikke med hjem!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...