Baggrund

mandag den 14. januar 2013

11 måneders update på Luka

Tiden går skræmmende stærkt lige nu. 11 måneder skriver vi i dag, og det betyder jo, at Luka fylder 1 år lige om lidt!! Oh.
Vores lille bavian kører derudaf rent udviklingsmæssigt. Der er konstant fart over feltet og hans personlighed er for alvor ved at skinne igennem. Især hans temperament får vi at mærke i tiden og "nej" er efterhånden et velkendt ord herhjemme ;-)

Efter Luka er begyndt i dagpleje er der uhyggeligt stille herhjemme. Jeg kan faktisk ikke lide det, men forsøger at holde mig igang og glæder mig hver dag til at hente ham. Faktisk tripper jeg hele vejen hen til dagplejen så snart klokken nærmer sig tre.

Når man har en dagplejedreng har man er stort barn. Og se også bare lige alt det han kan nu!

Luka kan som 11 måneder gammel:

- Kravle helt vildt og hurtigt - han er overalt!!
- Åbne skabe og skuffer, suk ;-)
- Gå rigtig meget op ad ting som sofabord, sofa mv
- Snakke meget - dog ingen deciderede ord
- Genkende Bamse og kylling når han ser dem i tv eller på sit service
- Samle ærter og lignende op med et perfekt pincetgreb
- Spise med gaffel hvis jeg stikker noget på den
- Rejse sig op i badet, arg!
- Udvise et ekstremt temperament og smide med ting hvis ikke han får sin vilje - dyyygtiiiiig

Derudover kan han bare altid finde ud af at være lækker og charmere. Jeg kan simpelthen ikke stå for ham når han smiler eller griner til mig. Da smelter mit hjerte fuldstændigt <3 data-blogger-escaped-br="br">




Det sædvanlige månedsbillede - nu af en lille fyr der bryder sig mindre og mindre om at skulle ligge stille ;-)
Kan næsten nå helt ned til bunden i kurven
Min kønne dreng
Far lærer Luka at spille Football Manager
Tosset unge der ikke kan få sutter nok i munden!
Et bad er ikke længere en stille affære
Altid har han let til smil - og vi ELSKER det!

6 kommentarer:

  1. Åh hvor en han dog skøn! Min søn er næsten lige så gammel som din, og kan genkende alt det du skriver-samt det der sker på billederne ;) Fantastisk alder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes virkelig de har en herlig alder nu Janne! De er simpelthen så bevidste og frække at det ikke er til at stå for :)

      Slet
  2. Tillykke med de 11 måneder! Hvor er han bare skøn :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tusind tak Annette :) Jeg er ganske pjattet med ham!

      Slet
  3. Tillykke med de 11 måneder, sikke tiden flyver afsted med de små pus..
    Men søn bliver 21 måneder i morgen, og det føles jo nærmest som om det var igår han blev født! :)

    Jeg har en lille giveaway igang på min blog med savlesmække, måske det kunne være noget for jeres lille Luka :)

    http://brineh.blogspot.dk/2013/01/giveaway-hos-sajume.html

    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tiden flyver afsted, det må du nok sige. Man når jo knap nok at se sig for, så er det første år gået og det næste godt igang! puh :)

      Spændende med din giveaway, det må jeg hellere lige se nærmere på!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...