Baggrund

fredag den 25. januar 2013

8 favoritter i Luka's skab

Som lovet forleden kommer her et lille indlæg, hvor jeg vil vise favoritterne i Luka's klædeskab.

Bukser
Med den alder Luka er i nu, hvor han kravler gulvene tynde, er det vigtigt for mig med nogle solide underdele, der samtidig holder godt på varmen.

Min svigermor fandt et par fantastisk fede bukser fra Wheat, som er helt igennem lækre i kvaliteten. Det de første af favoritterne. De sidder virkelig godt på Luka, og jeg synes de har nogle rigtig cool'e detaljer. I kan faktisk se dem på Luka HER.

En lidt krøllet udgave af Wheat bukserne -
de kommer mere til sin ret på billederne der er linket til

En anden favorit er de nyindkøbte jersey bukser fra Gro, der har et lidt baggy udseende, hvilket gør dem knap så "jogging"-agtige at se på, selvom de jo netop føles sådan mod benene.

Gro jersey bukser - forvasket blå farve, wauw!

Sidst men ikke mindst er jeg blevet rigtig glad for H&M's babyjeans med elastik i livet, som gør dem rare at have på - og ikke mindst at ligge og sove i! De er lækre loose, og har faktisk hængerøv bagpå, hvilket ser både kært og frækt ud. Passer lige til min laban!


Babyjeans fra H&M


Overdele
Ligesom ved alt andet tøj der skal i kontakt med min søns hud, er det vigtigt for mig, at overdelene er bløde i kvaliteten. Også efter de er blevet vasket en eller tyve gange! Derudover har jeg opdaget fordelen ved bluser frem for bodyer, da jeg hurtigt synes det er et bøvl at pusle Luka når der først er uldbody indenunder og så almindelig body udover. Derfor er der flest bluser blandt mine yndlings. Vi bruger dog stadig bodyer en del og vil fortsat gøre lidt endnu, da det er lidt svært at finde fine bluser i de små størrelser.

Af bluser er jeg blevet glad for H&M's basic bluser med trykknapper. Selvom jeg kun har vasket dem få gange, virker de til at forblive bløde, og så har de en rigtig god pasform. De forholdsvis afdæmpede farver synes jeg også er rigtig fine, da børnetøj hurtigt kan blive et farvekaos hvis ikke man ser sig for.

H&M basic

I den lidt dyrere ende kan jeg rigtig godt lide Levis' t-shirts. De er vanvittig bløde i kvaliteten og har igen en god pasform. Jeg er dog blevet overrasket over størrelsen, da de faktisk er lidt små i det. Luka er i en str. 80 i sine - og han er ellers kun lige hoppet i 74 ellers.


Levis langærmet (2-pak)
Levis langærmet (2-pak)












Den blå skovmandsskjorte fra Bennetton er også på favoritlisten! Den er lækker ulden og dermed slet ikke stiv, og så er den jo bare FED! Når ikke den sidder på Luka pynter den inde på værelser på Hay Hook'en, som i nok husker (ellers kommer der indlæg i morgen).

Bennetton baby skjorte

Sidst men ikke mindst er min yndlingsbody fra Katvig. Den er lavet af økologisk bomuld og dejlig blød. Det er iøvrigt også den der er vist på indlægget med Wheatbukserne som jeg henviste til ovenfor!

Katvig øko-body


Som jeg snakkede om i sidste indlæg synes jeg det er svært at finde fint drengetøj der ikke er for spraglet, men som alligevel har sans for detaljen. Så hvis i kender er mærke eller har nogle styles i tænker jeg ikke kan undvære i Luka's klædeskab, må i meget gerne smide en kommentar med eventuelle links eller blot beskrivelse!

God fredag aften piger - og på forhånd tak!


 
 
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Hvor er detbare nogle super lækre ting - tror at vi har samme smag når det gælder tøj til vores drenge ;) Som jeg skrev i forrige indlæg, så er jeg også gladest for noget tøj der er enkelt, men måske med en lille fed detalje :) Er ikke så meget til kraftige farver eller en masse tryk/mønstre - medmindre det er enkelt :) Og vi har faktisk også de der jeans fra H&M - eller det vil sige at Oliver er vokset ud af dem, så vi skal have nogle flere ;)

    Dog bruger vi stadig helst bodyer, de vi synes det er irriterende at bluserne glider op ;)

    Og vi har også haft Katvig, dog de stribede af slagsen, men synes at de hurtigt blev stive? :/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det lyder lidt sådan Annette, for simpelt er også min generelle stil. Dog kan jeg godt lide noget lidt vildt engang imellem, men man falder jo også gerne pludseligt for nogle ting!

      Synes du at blæserne glider meget op? Jeg synes endnu ikke det har været et problem, men er også rimelig ny på bluse-området ;)

      Katvigs stribede har vi vist kun haft i heldragter so far, men der har de været rigtig gode og fint bløde synes jeg! Og så tror jeg også vi skal prøve de Smallstuff - har købt en enkelt men har ikke haft ham i den endnu. De har ellers en rigtig fin pris synes jeg!

      Slet
    2. Præcis det samme her! Har altid haft en nogenlunde enkel stil for Oliver, men på et tidspunkt rykkede der også en body ind fra Ej Sikke Lej med blæksprutterne, da jeg bare ikke kunne stå for den. Men ellers er enkel bestemt også stilen her ;)

      Det er først herinde for det sidste at vi har prøvet bluser igen. Vi havde nogle da han vi nyfødt, men det er jo så dumt med bluser til en nyfødt, når de bliver båret så meget. Men synes stadig at deter irriterende at de ryger op. Tror i hvert fald at bodyerne bliver i overtal lidt længere.

      Kan også godt være at det er mig som har fået skamvasket Katvig bodyerne for meget. Var rigtig glade for dem, så selv om tøjet skal holde sig blødt efter mange vaske, så skal der jo ske lidt,hvis de bliver vasket mindst 1 gang om ugen ;)

      Slet
  2. Kan for resten anbefale Smallstuffs stribede bodyer. De holdersig så bløde efter mange vaske, og så er de dejlig elastiske, så de er lette at få på :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...