Baggrund

søndag den 21. oktober 2012

Weekend i familiens tegn

Jeg kan lige så godt indrømme det - jeg sidder her og blogger med halvlukkede øjne kl 20.15 en søndag aften. Ak, sikke en zombie jeg har været i dag. Må hellere hoppe i seng så snart jeg har blogget..

Det er nu ikke fordi jeg har noget videre sindsoprivende at fortælle om, men jeg synes altså det er hyggeligt med små beretninger fra hverdagen, og derfor er disse også en del af min blog :)

Denne weekend har som overskriften afslører, stået i familien tegn. Lørdag stod den nemlig på fætterkusinefest hos mine forældre. Det er på min fars side, at familien samles til en hyggelig dag med mad og masser af snak. Vi skiftes til at være hos de forskellige idet der både er familie på Sjælland og i Jylland, og i år skulle slaget så stå på halvøen. Vi var 28 alt i alt, inklusiv en 6-7 børn, så lydniveauet var skruet godt op. Jøsses! Mine forældres opvaskemaskine valgte at stå af om fredagen efter elektrikerens arbejdsdag (naturligvis), så der var et øget pres på dem, men de klarede det nu med et smil! Jeg var noget spændt på, hvordan Luka ville tage dagen, da han jo tidligere har været en lidt sensitiv dreng, men ork, han tog det i stiv arm og var i herligt humør hele dagen! Lettelse..
Min storebror og svigerinde fra Kbh havde også taget turen fra djævleøen for at bruge lidt tid med os. Grundet afstanden ses vi desværre ikke mere end nogle få gange om året, så det er jo med at nyde og udnytte tiden når den er der! Luka nød i hvert fald godt af deres besøg, og jeg håber sådan, at han kommer til at få et forhold til dem, på trods af afstanden... Hvor hyggeligt kunne det ikke lige være, at komme på "ferie" ovre hos onkel Frede og tante Kia når man var gammel nok til den slags?

Som sagt forløb lørdagen efter planen og alle var glade og snakken gik. Vi tog hjem til aftens tid og fik givet Fisen sin aftensmad, hvorpå han røg i seng. Farmand skulle derefter på natarbejde, og da han kom hjem kl 7 i morgen var det med at hoppe på hovedet i seng - han havde nemlig kort skifte i dag og skulle derfor møde igen allerede kl 15. ØV, stakkels ham!

Luka og jeg sov for første gang i flere måneder længe, helt til kl 8.20. Eller, det vil sige, at han faktisk var vågen allerede før kl 6, men moren var TRÆT og stædig med sutten - og vandt kampen! Jeg tror nok lige jeg var rundt på gulvet, da jeg vågnede et par timer senere!!
Det betød nemlig, at vi fik lidt travlt, eftersom vi skulle ud til brunch hos mormor og morfar. Bror og svigerinde overnattede nemlig, så vi skulle jo lige hygge det sidste, inden de atter drog østpå.

Mmh æg, bacon, pølser, rundstykker, ost, snegle, juice.... Behøver jeg sige ret meget andet, end at den sad lige i skabet den morgenbuffet? :)

Over middag skulle Frede og Kia med tog, far skulle til fodbold og Luks og jeg skulle hjem og kysse på vores farmand i den korte tid han havde øjne inden arbejde igen! Øvøv hvor er det kedeligt at se så lidt til hinanden, når man nu har det allerbedst når man er sammen <3 Men sådan er det jo engang imellem.

Resten af dagen har jeg bare været en zombie - spørg mig ikke hvorfor. Men nu er kl 20.46 og jeg vil sige godnat i blogland og hoppe i kassen.

I morgen tidlig skal vi over og møde Luka's dagplejemor, og jeg er bare rockerspændt. Jubii.

Sov godt folkens, og nyd den tid i har med dem der står jer kært!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...