Baggrund

lørdag den 4. august 2012

Frikendt!

Forleden blev jeg frikendt. Frikendt for men efter min noget voldsomme fødsel, og jeg er bare lykkelig!

Da jeg fødte og lå aldeles handicappet i en lille måned efter fik jeg af vide, at jeg efter 5 måneder skulle til undersøgelse, for at fastslå om jeg var blevet normal igen. Ydermere skulle det ligeledes afgøres, om jeg næste gang ville være i stand til at føde normalt.

Jeg behøver vist ikke nævne at jeg var nervøs forud for undersøgelsen. Jeg sad i venteværelset og trippede - endda på nøjagtig samme stol som jeg for 5,5mdr siden sad på og ventede på at blive tjekket efter vandet var gået!

Jeg blev kaldt ind, med kun en lille forsinkelse, og da jeg så lægen fik jeg tårer i øjnene. Det var hende som til min fødsel tog Luka med cup, og som syede mig. Men endnu vigtigere var hun det første søde menneske jeg blev mødt af, da smerten og frygten var allerstørst. Det var hende der viste omsorg, trøstede mig og fortalte mig, at jeg ikke gjorde noget som helst forkert, men at hun nu ville hjælpe mig det sidste stykke.
Puh, hvilket gensyn :')
Vi snakkede lidt og hun spurgte til mit fysiske velbefindende, som jeg jo med stor glæde kunne berette om, var i tip top stand! Ud fra snakken alene frikendte hun mig! :D Hun fortalte, at der hos mange gik et år før de følte sig normale, så at jeg "allerede" gjorde det nu, var bare et tegn på at jeg havde lavet mine øvelser og lyttet til min krop. Jubii!! Hvad der var endnu en fantastisk nyhed, så fortalte hun, at jeg med over 95% chance ville opleve en normal fødsel næste gang, og at jeg derfor ikke skulle være nervøs.

I grunden synes jeg selv det er lidt mærkeligt, at jeg et ønske om at føde normalt igen, efter det mareridt jeg var igennem. Men tid læger alle sår, er det ikke det man siger? ;) ... Ellers er jeg bare frygtelig god til at fornægte hvad der skete den gang, eftersom jeg ikke længere rigtig kan "føle" smerten.

Hvorom alting er, så tog jeg hjem fra sygehuset med armene i vejret. Jeg måtte dog lige gøre et lille stop på vej ned til bilen - noget jeg længe har tænkt på: Stoppe ved tavlen, hvori nålene med antal fødsler pr dag sidder, bare lige for at se, hvor mange, der udover mig fødte på den smukke Valentins dag 2012 :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...