Baggrund

mandag den 23. juli 2012

Grødhoved!

Så kom dagen vi har ventet på (læs: mor har frygtet!); Luka skulle have grød for første gang. Vræææl min dreng er stor!

I forbindelse med 5mdr-vaccinen fik vi vejet Luka og konstateret, at vægten har stået stille i en lille måned, hvilket vil sige en vægtstigning på ialt ca 100g på 2 måneder. Ikke meget. Vægten siger således stadig 5250g, og på trods af alles "intet problem - han trives jo tydeligvis", så synes mor her altså, at lidt sul på kroppen efterhånden er ved at være på sin plads. Derfor så småt grødopstart.

Med den bagvedliggende forklaring fremhævet kan jeg således berette om, at den første smagsprøve var et hit. Som forventet skulle lillemanden lige lære fidusen med at føre mad tilbage i munden med tungen for at synke det, hvilket gav et par bræk-reflekser, meen så havde han også helt styr på det derefter! Naturligvis skulle et skeptisk ansigt også lige vises, nærmere betegnet ét, der lignede at det var bæ det fik serveret, så vi forældre morede os kongeligt :)

Den første grød Luka fik var hirsegrød som jeg havde fået bikset sammen i en gryde, og hold nu op hvor kan man svine med sådan noget stads. Især når man er så ivrig efter at ville spise selv at ens hænder havde mindst lige så meget grød på sig, som indersiden af munden ;)

Det blev til nogle skefulde den første dag samt noget vand i kop ved siden af, og jeg kan mærke, at jeg, på trods af det her med at skulle acceptere min dreng er stor, nyder dette næste skridt i hans udvikling og glæder mig til at prøve lykken med mere fast føde! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...