Baggrund

onsdag den 25. juli 2012

Besøg af min "online mødregruppe"

Vi skriver som bekendt 2012 og er godt igang digitaliseringsårtierne! Det betyder, at det nu er lettere end nogensinde før at komme i kontakt med folk fra hele landet, eller verden for den sags skyld. Nemlig via internettet.

Da jeg blev gravid oprettede jeg mig som bruger på en internetside der omhandlede graviditet. Her var der nemlig terminsgrupper, hvor man kunne deltage i debatter med andre gravide, der skulle føde i samme måned som en selv. Inde i februargruppen, som jeg jo var i, var der yderligere oprettet en facebookgruppe, som jeg også blev medlem af. Det har simpelthen været noget af det bedste jeg har gjort i min graviditet! Med 141 medlemmer er der altid en eller flere parat til at svare på diverse tvivlsspørgsmål, komme med støtte eller dele glæde/sorg i forbindelse med graviditeten og efterfølgende med det lille barn, der er kommet til verden.
Som i nok kan forstå kender vi 141 kvinder efterhånden hinanden ret godt, da der ikke er grænser for, hvad der deles i gruppen af oplysninger, billeder, brok, glæde, vredesudbrud og bekymringer. Yderligere går vi altså allesammen rundt på barsel nu, så rundt om i landet er der flere gange blevet arrangeret møder, så folk kunne få sat ansigt på hinanden og have en hyggelig dag. Jeg har længe været misundelig over alle de hyggelige møder der har været, især på Sjælland og i Nordjylland, så før ferien besluttede jeg at invitere til møde i Horsens!

Det blev så afholdt i går og var en super god dag! Vi var 7 piger og tilsvarende 7 dejlige unger. De kom til Horsens lige fra Aalborgegnen, Herningegnen, Århus og Vejle, så det viser lidt den entusiasme der er i forbindelse med disse møder :)

Det var skønt at møde og hygge med de 6 dejlige mødre det meste af dagen i går. En blind date vil jeg jo næsten kalde det - og en vellykket en af slagsen! På trods af, at vi aldrig havde set hinanden før, kendte vi jo til mange af de inderste sider ved hinanden, så utrolig meget var indforstået i snakkene. Eksempelvis fik vi alle lov at møde en lille dreng, vi har fulgt siden han blev født frygtelig meget for tidligt i uge 25 og som derfor ikke havde gode odds med sig. Den lille fyr kæmpede dog en brav kamp og trives i dag i bedste velgående på linje med alle vores andres unger :)

Så lige en hyldest til denne fantastiske februar-gruppe! Hvor er det smukt, at vi kan mødes rundt om i landet på tværs af alder, sociale lag, seksuelle orienteringer, holdninger om opdragelse og hverdagslivet, endda landegrænser (en fra Dubai, Grønlad, Færøerne) etc etc etc!

Jeg glæder mig allerede til næste gang vi skal mødes - og mon ikke der kommer nye ansigter med der også!? Uanset hvad, så har vi hinanden meget tæt på hver dag når vi tænder computeren eller kigger i telefonen ... Og jeg elsker det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...