Baggrund

torsdag den 14. juni 2012

Når ens lille baby ikke er så lille mere.. (4 måneders update)

Vores lille valentinsbaby fylder 4 måneder i dag. 1/3 af hans første år er gået og jeg begynder efterhånden for alvor at forstå, hvad mødre på barsel mener, når de siger at tiden flyver afsted. Jøsses da!

Er det virkelig 4,5 måneder siden den lille fis lå inde i maven på mig og tumlede rundt mens jeg var til eksamen og forsvare min bachelor? Er det virkelig 4 måneder siden at terminsdatoen som var den 17/2 nærmede sig? Og er der virkelig gået 4 måneder siden jeg lå med ham i mine arme første gang og bare græd af lykke (og smerte)?

Min lille baby er pludselig ikke så lille mere lige pludselig. Især indenfor den sidste måned har han rykket sig helt vildt, både udviklingsmæssigt og udseendesmæssigt. Han er jo ikke et spædbarn mere nu - nu er han jo et lille barn, der for alvor begynder at vise sin personlighed og er rigtig skæg af være sammen med!

I sidste uge opdagede Luka som bekendt sine fødder. På en enkelt dag gik han fra at ligge med strakte ben og bruge sit krudt på at kigge rundt omkring sig - til at bøje sine ben, få fat i sine fødder og putte dem i munden! Dagen efter gik han skridtet videre og lå pludselig og skraldgrinede af sin far med lyd på og det hele! :-O Stoooooooop tiden!!

- Ja, jeg har forsøgt at tænke mig til hvordan man gør det, men har måttet erkende, at tiden nok går sin egen gang. Derfor må jeg bare følge med, og nyde hvert et sekund jeg har med den lille fyr. Det er heldigvis ikke så svært :)

Lad os lige lave status over hvor stor min lille skat nu engang er:

- Fødderne er opdaget
- Når han er i hopla, grines der med lyd
- Han trækker sig konstant op og sidde når han ligger ned, hvis han får fat i en hånd
- ALT kommer i munden, for gummerne klør
- Vi savler som aldrig før
- Det er nu muligt at ligge på maven i nogle minutter af gangen inden han blir utilfreds
- Legetøj undersøges nøje med hænder og mund
- Efterhånden på vej ud af str. 56
- Skider ikke hver dag mere (sket første gang i denne uge)
- Sover op til 6-7 timer i et stræk om natten (for efterfølgende at snakke. 2 timer indtil mor vinder kampen og Luka lægger sig og sover videre)
- Bliver fjalet og putter sig ind i mors og fars favn når folk "udefra" lavet fis med ham
- Meget nysgerrig for hvad det sker omkring ham (begyndende tv-narkomani - når man får lov)
- et enkelt rul fra mave til ryg (ikke helt bevidst)

For FILAN der er sket meget!!
... Heldigvis er og bliver ham Luka dog min lille øjesten uanset hvor stor og hvor gammel han bliver :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...